בחלקים דוברי האנגלית בקנדה מתגברים הקולות שקוראים להכלה ולשוויון במוסדות החינוך, בעיקר על רקע אתני-דתי.
הנושא של יצירת חינוך רב-תרבותי הוגן ומכיל כלפי תלמידים ממוצאים שונים, מתעורר דווקא מכיוונם של התלמידים, כך עולה ממחקר בתחום. התלמידים מדווחים על קשיים בהשתלבות ותחושות ניכור, וכן על היעדר ייצוג הולם בתוכנית הלימודים לתרבויות ולמוצאים שונים.
ממצאיה של הכותבת הראו שתוכניות הטמעה בצרפתית מיושמות בעיקר בשכונות מבוססות ולבנות, ומתעלמות במידה רבה מנרטיבים ומתרבויות של קבוצות מיעוט.
המאמר מציע דרכים לקידום גישה אנטי-גזענית ורגישה תרבותית במסגרת תוכניות אלה, על ידי שילוב תכנים המותאמים לתלמידים מרקעים מגוונים.