הקרב על התודעה מתנהל גם ברשתות החברתיות. גורמי הסברה ואנשים פרטיים מנסים להשפיע על השיח ועל דעת הקהל באמצעות שיתוף של תוכן ויראלי.
הרשת החברתית הפופולרית "טיקטוק" נאלצת להתמודד עם גל של תוכן בעייתי הקשור בעימות הנוכחי שבין חמאס לישראל.
טיקטוק טוענת שאינה "לוקחת צד" בסכסוך ופועלת רק נגד תוכן המפר את מדיניות הקהילה שלה, כגון: הסרת תכנים אלימים או מסיתים, הגבלת תוכן רגיש, חסימת חיפושים, ועוד.
אך בפועל, צעדיה משפיעים על עוצמת השיח והמסרים בכל צד. המאבק על הנרטיב ממשיך להתנהל ברשתות החברתיות עם השלכות מורכבות על המתרחש מחוץ לעולם הדיגיטלי.