פרופ' אילנה שוהמי מביאה תמונות מן הנוף הלשוני
המרחב הציבורי מהווה מקור עשיר ודינאמי ביותר של ייצוגים לשוניים, חזותיים, שמיעתיים, דרכו אפשר להבין בצורה עמוקה את מצב החברה בנקודות זמן שונות, והוא נמצא בכל מקום סביבנו.
המושג ׳נוף לשוני׳ (linguistic landscape) הוא אחד התחומים התוססים ביותר במחקר הבלשנות החברתית, ומהווה בבואה להבנה של החברה בנקודות זמן שונות. המרחב הציבורי כולל כתובות, תמונות, קולות, גרפיטי, שמות של חנויות, רחובות, פרסומות ושלטי חוצות.
אין זמן טוב יותר להבין את החברה מאשר להביט על המרחב הציבורי, גם זה הדיגיטלי, בזמני בחירות, ביום של לפני הבחירות לזה שאחריו. דמויות שקישטו בגאווה קירות וגשרים הפכו לזיכרון רחוק ביום שלמחרת. זכורות לי תמונות של שמעון פרס בעיר בצפון שכיסו קיר שלם ביום של ׳לפני׳, והפכו לשטיח כשאנשים התבקשו לדרוך עליו ביום של למחרת אחרי הפסד מוחץ. שלט החוצות הגאה הפך נייר לעטיפת דגים. ראו את התמונות הגאות המופיעות פה ודמיינו אותם ואת מצבם של אותם אנשים למחרת, ראו את התמונה המופיעה כאן ונסו להבין איפה הוא וחבריו היום.